3 Ağustos 2016 Çarşamba

NEÇİN DA DEN...

Uzun zamandır dilimizden düşmeyen bir söz kendisi… Kimi zaman söylenecek birşey olmadığında takılır dilimize, kimi zaman da hakikati dile getirirken dökülür diğer kelimelerle ağzımızdan… Bol bol kullanalım bu kelimeyi… Unutulup giden o kadar çok şeyimiz varken, belki bununla beraber diğerlerini de tekrar kurtarabiliriz, ne dersiniz?..

Malûmunuz havalar çok sıcak. Kıbrıs’ta yaşayan herkes bunun böyle olduğu konusunda hemfikir zaten. Ama, özellikle çok samimi olmadığımız birileriyle rasgele karşılaşınca, ilk konuşulan konular genelde meteoroloji temalı olmuyor mu? Neçin da den, daha geçenlerde yaşadım aynısını…

Bu sene çok sıcak etti

Nedense, her geçen yıl, bir öncekine nazaran daha sıcak olur. Haberlerde her yaz “Son yüzyılın en sıcak yazı!” diye yazılar çıkar karşımıza sağda solda. Kimi görseniz, sıcaktan şikayet eder; “Bu sene çok sıcak etti!” Geçen sene sanki da penguenler gezerdi Dereboyu’nda! “Neçin da den, gittim klima aldım salona. 40 senedir sıcak yok, bu sene çok sıcak etti, onun için.” Yapılan eylemin nedenini de açıklamadan olmaz ama değil?

O değil, kışın soğuk olur; o zaman da muhabbet yine aynı! “Ne soğuk etti be! Ne gadar çok sıcak olursa yazda, kışın bir o kadar da soğuk olurmuş… Aha eltim söyledi, uzmanlar açıklamış, kar yağacakmış gene Beşparmaklar’a…”

Yok yok, eser bu akşam

Bir diğer muhabbete gelecek olursak, o da sıcaktan bunalan insanlarımızın yüzünü güldüren, hayır dua hanesine bonus puanlar ekleyen cümle; “E yok yok, eser bu akşam hade!..” Değil ama? O kadar şikayet yetti heralde. E, Ağustos’da geçsin tamamdır bu iş! Biraz da soğuktan şikayet ederiz artık.


Öyle dedik böyle dedik ama, tüm samimiyetimle söylüyorum; her yıl aynı muhabbetleri, aynı insanlardan, aynı şekilde duymaktan hiç usanıyorum bu ülkede! Çünkü seni seviyorum Kıbrıs… Sıcağınla da, soğuğunla da… Doğrularınla olduğu kadar, yanlışlarınla da… Aşk da zaten öyle değil midir?.. Aha, sen söyle!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder